hoping!!

Sunday 11 December 2011

Patience and Hardwork will be Paid..

hmm.. hari ni xda ap2x yang special cuma aku mo kongsi betapa kehidupan ni sangat-sangat memerlukan sesuatu yang dinamakan KESABARAN dan USAHA..

Baru2x ni aku berhadapan dengan satu masalah yang tidak pernah aku hadapi..masalah berkaitan komputer..aku ni memang buta IT..x berapa tahu sangat tentang media komunikasi ni...punyalah aku cemas tengok internet network langsung x dapt dikesan oleh komputerku..opss(mamaku)..haha..gementar,takut,hairan..semualh ada... yang peliknya broadband maxis2 menyala biru..tapi akses internet x boleh..punyalah aku bengang.. tapi macam selalu aku buat, aku biarkan jak.. aku ingin lari dari masalah..yang aku sendiri x tahu aku penyebabnya atau x.. kalau x silap bukan aku yang paling last buka komputer sebelum ia jadi begitu..jadi aku mo lari..
hmm..tapi.. sampai bilakan..oleh kerana aku yang balik2x on9 memanjang.. aku juga dipersalhkan..dan aku yang memg cepat rasa bersalah ni..mula resah dalam mencari jalan penyelesaian..terasa mahu duduk dan buat bodoh jak.,.tapi x dapat..aku tetap rasa bersalah..Akhirnya, dengan seribu satu rasa..aku akur dan cuba mencari jalan penyelesaian..waktu 2lah aku rasa menyesal pulak x belajar information communication & technology bagus2x.. tulah..nasihat kpda diluar sana buatlah sesuatu dengan bersungguht2x..kalau belajar tu tumpukanlah perhatian jangan pandang sesuatu dengan sebelah mata saja....

Oleh kerana rasa bersalah 2, aku cuba mencari jalan penyelesaian... dengan mama yang sedang marah, adik kecil yang sibuk bertanya itu dan ini.. kakak yang ke hulu ke hilir.. aku terus rasa tekanan.. sampai moodku jadi down sangat.. orang sms pun aku x reply..hmm.. betul2x mencabar jiwa keremajaanku..sudahlah aku x update sgt pasal teknologi...

lepas jak mama tidur, aku curi2x buka internet di laptop yang lagi satu..aku google sini, aku google sana.. x dapat cari..tapi tiba2x aku jumpa satu forum..semua orang berbual tentang masalah yang betul2x sama dengan masalahku..mata semakin liar membaca jalan penyelesaian.. semua cakap tiada...harus install OS barulah..mesti hantar kedailah..tup2x jumpa satu cara.. aku try..restart..hmm x jadi jgk..aku try yang lain..restart x jadi jgk..waktu 2 aku mo putus asa jak..biarlah kena marah selamanya.. tapi aku tetap terus cari jalan penyelesaian...semua cara yang ditunjukkan aku langsung x faham.. tapi aku cuba jak..sambil tawakal.. dengan kuasa Tuhan..aku berhasil mencari penyembuhnya..dan di sini aku sekarang menaip entry ini dengan rasa puas hati..hmmm.. google memang bannyak membantu..dan lain kali kalau yang diluar sana berhadapan dengan apa jua maslh tentang komputer..jangan hantar ke kedai dulu..tapi try cari jalan penyelesaian..InsyaAllah..Dia pasti akan menemukanmu dengan seribu satu cara melalui perantaraan yang telah dipilih-Nya..Alhamdulillah ya Allah..Aku mencintaiMu selalu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...