hoping!!

Saturday 11 February 2012

Ditelan mati emak, diluah mati bapak..

Salam...lamanya sudah x berblogging ni..skang baru terfikir.mau tulis..Akhirnya setelah hampir 2 bulan bekerja..aku mengambl keputusan untuk berhenti..ternyata masuk ke alam dewasa sangat memenatkan..aku janji akan belajar bagus2 lepas ni.... tapi  aku dalam dilema plak... stay dirumah pun boleh dalam dilema..
hmm.rasanya memang g2lah kehidupankan.. tiada yang namanya kosong...rasanya aku lebih selesa kalau ianya begitu...kenpalah mesti membuat pilihan walaupun aku sekarang xda komitmen dalam ap2 pun...terpaksa juga berdepan dengan sesuatu yang memerlukan aku untuk memilih..sedangkan memilih adalah sesuatu yang sangat sukar bagi aku..apa yang lebih sukar..aku bukan orang yang pandai memilih dan mudah menerima pilihan orang untuk kehidupanku..jadi???..itulah masalah ku sekarang..aku berdepan dengan pilihan..dan aku tak tahu mau pilih yang mna dan aku x mau org pilihkan untk aku...pelikkan..Aku suka sangat berada dalam zon selesa...sangat2 x mau masuk ke alam yang complicated..aku sudah merasa mcmana rasanya bekerja dan macmana org yang berada di sekeliling melayan 'org baru'.mungkin aku patut berdepan dengan pilihan lain..hmm, aku tahu tiada siapa yang akan terserempak dengan post ni..kalau adapun aku sangat pasti tiada siapa yang akan faham...jadi macamna..kakakku ajak aku tinggal dirumah sewa drg dan cari kerja dikk sementara menunggu keputusan ni..tapi aku harus berdepan plak dengan mama yang sudah pasti akan sangat keberatan dengan kepergianku nanti..sebab walaupun aku ni xlah rajin sangat tapi...dengan kehadiranku di rumanya ni, kuranglah fikirannya untuk memikirkan adikku seorang yang sangat manja ni..jadi??..kalaulah blog ni boleh bercakap..mesti dia sudah bagi aku nasihat..(tolong jangan melalut boleh)..hmm..apalah aku mau buat sekarang ni..aku teringin juga ada duit lebih2 lagi menyimpan untuk keperluanku nanti untuk menyambung pelajaran...entahlah hampir A sampai Z..pokoknya seluruh kehidupanku pada hakikatnya sangat menjadi tumpuan ahli keluargaku.. cara aku berpakaian, cara aku bersosial, cara aku berkawan, cara aku menyelesaikan masalah..aku sendiri x tahu apa yang x kena dengan aku ni..tapi tulah masalahnya..aku langsung x boleh bergerak sendiri tapi aku langsung x selesa unutk dipimpin..Apa yang harus aku lakukan!!!!..Aku suka sangat menganggur macm ni..tapi ada plak masalah yang lebih besar kalau aku terus mau berada dalam keadaan ni..Argh.....please give me a break... why just I can get a clean and peaceful life...everything that I've done never been better in your view..so??.. could you just give me some opinion to stand..coz I'm really can't take this anymore..If only I have someone to talk to..but I guess I just have this blog to tell..nobody gonna hear me..everybody was so busy taking care of their life..and me??..I can't even manage my own life..I'm just eighteen..and It's always hard for me to choose a good choice..I just can't face another problem..I scare to try..that's me.. I'm afraid to my own shadow..I'm afraid to commitment...I'm afraid of ANYTHING..but till when???..I don't even have a feeling.. so???..what is the right thing to do??..Can someone tell me..huh.. Cut it off..nobody gonna ever understand and open this entry..well, I'm just mumbling I guess..ok...Daaaaaaaaaaa......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...