hoping!!

Thursday, 13 December 2012

First End Year GiveAway!!

Assalamualaikum..

Attention!!
saya join GiveAway.. join JOM..^ ^,


Link dia ne..

http://nurizzati0920.blogspot.com/

Tarikh tutup: 31 disember 2012..

Tuesday, 13 November 2012

Jalan2 ke DAMAI EKO RANCH :)

Assalamualaikum..

Archum..(bersin skit).. penuh sawang dah blog nikan.. haha.. skang nak update skit..hhe..
Agak sibuk dua tiga menjak ne.. pelajarlah katakan..:)

nak dijadikan cerita.. setelah cuti menjengah tiba..
10/11/2012..
Aku bangun dari mimpi yang lena di awal pagi..





seperti mana2 remaja lain di dunia..(rasanyalh) Aku pun buka lah muka buku..
tengok sini..tengok sana.. boring2x trus buka blog plak.. scroll2x..huhu..
tetiba krek.. mak aku kluar bilik.. duduk sebelah aku.. tegk apa aku buat..tetiba suruh aku cari tempat memancing..Buka2x..boring ne..hha.. aku pun cari lah port mancing kat sabah bumi tercinta ne.. trus taip
Tempat memancing di ranau sabah..tup2 trus kluar DAMAI EKO RANCH..
aik x pernah pun dengar,...brapa lama dah aku tinggal di sabah ne..hhe.. jelas2 xtau isu semasa..:P
http://www.damaiecoranch.com.my/ hah.. tgk kat sini jelah..

Dan setelah itu tanpa disangka2 memang slalu tak terjangka pun..mak aku cakap..
"nah, cepat ko mandi pigi kita sana skrang!:

Aku: skrang??..(btul2 tanpa perancangan..huhu..)

-kalo ikutkan tempat tu adalah beberapa ratus kilometer dari tempat aku..naik kereta adalah dalam 3 jam gitu-

Waktu tulah kemas barang.. xtau nak tido mana nanti.. main jalan ja..main kemas ja..hhe..
pastu dlam pukul 10 gtu kami pun betolak..

Dah sampai ranau, ada problem plak..tak tau mana tempat ne brada.. trus kol number dia.. receptionist tu pun kasitau selok beloklah.. pusing punya pusing tak jumpa gak.. jadi kami pun berenti tanya penduduk setempat..last2 rupanya kena masuk jalan ke PORING (kawasan pelancongan kolam air panas sabah)
La.. knpa xbagitau awal2.. rugi minyak..hhe..

So cadangan untk DER.. buatlah SIGN BOARD besar..rugi tak promote..tempat korang cantik..:)

susah skit nak temui jalan ke sana sebab xda sign board pun kat luar jalan..jadi sangka simpang ke sana ada kat tepi2 jaln.. huhu.. rupanya masuk dlam lagi..jadi untuk yg merancang ke sana.. masuk laluan ke poring ya..pastu pandai2lah cari..tanya penduduk tempatan ke..:P..setelah beratus2 minit pusing2...
 Akhirnya kami sampai.. (^ ^,)
tu dia.. Apeng yg excited..hhe..

aku dah sampai..:) -ni gambar wak2 nak plg,2lah sedih semcm-


Sampai2x ja kami trus buat apa yang diniatkan sebetulnya iaitu....

MANCING!!


Opss.. yang kecik tu tak mancing.. cuma tgk ja.. berat sangat joran tu..haha.. tak terangkat.. aku? of course..mancing..huhu..

kalau kat tempat ne..bole memancing suka hati ja..asal bayar..hhe.. harga untuk memancing seorang RM5.00..sampai 5.30 dari pertama kali datang..x kiralah jam brapa pun..murahkan?? pastu umpan pun dibagi free..kami dapat satu talam tau..huhu..ne dia..
Anis ckp cam batu..ye ke..haha..

maybelah tapi kalo pegang lembut gak..cam baja.. mati2 ingat cacing yang bikin umpan..skit taknak mancing..haha..Alhamdullilah baja je.. .Lama tau nak dapat ikan ..aku dengan mak aku siap ckp2 lagi..eish xda ikan mungkin..haha..tuptup.. orang yang kerja  tu pun mancing..

dia nak buktikan..(celupar mulut kami..hhe)

Dan Dia..

dapat ikan..malu siot..haha..

Dia siap nak bagi kami..(eleh perlilah tu) huhu..xdalah dia mahu bagi ikhlas kot..terkejut kami.. bukankah kena bayar..orang tu bilang.. 'xlah bule jugak tu kalo nak free.'.(ayat ini tlah diubah suai sedikit)..haha..tapi serius dia nak bagi.. huhu..kami xda tempat nak simpan..ingatkan nak pelihara tapi jauhkan..jadi kami cakap kat dia lepaskan jalah..sayang gak..cantik ikan tu..huhu..

jadi disebabkan dia dapat..kami pun bersemangat untuk memancing (walau tahu x bole bw balik.. asal mancingkan??..haha..)

 aku pun nak taip yang aku adalah dalam kalangan yang bertuah..sebab aku....

ok..gambar x brapa jelas..edit pun tak makn..haha..
tapi hua2 aku dapat ikan..DAPAT..

Ada orang yang dah lama mancing tak pandai dapat2..xphalah xda rezeki kot..hhe..

 kalo kat DER ne, kalo dapat ikan nak masak atau bawa balik kena timbang dulu..harga?? ne hah..

kliklah ek..kalo x nampak..


tapi aku ne baik..(padhal xda tempat nak letak..haha..) jadi aku pun lepaskanlah ia kembali ke laut..opss ke kolam buatan tu..hhe..

Btw kat sana bukan mancing je boleh..ada boating, flying fox, jungle trekking,paIntball inddor games cam memanah, pool, dart..atau bole gak berenang..huhu..

Ingatkan nak boating tapi xda plak hari tu..huhu.. dah ada orang sewa bawa bot tu lari..haha.. jadi aku pun pgi9 memanah..
pastu aku naik 


TREE HOUSE..

tapi tak mcm tree house sanagt bab xda atap..hhe..(byk je komen) buatlah sendiri..hhe..) yg best pasal ne..x payah bayar.hehe.. pastu boleh..

MELAKAR!!

hehe.. eh bukan aku ja yg buat tau.. mungkin memang tujuan pokok tu untuk dilakar..

tgk..sian tu pokok..hhe..

tapi aku dah mnta izin jugak..hhe..aku lakar..

nm klas lama aku untuk mengimbau kenangn lama..:)



Dan aku lakar ne..
current klas..:)


huhu.. penat melakar..adik aku pun ikut sama
ececeh..xda yg terlakar pun..x cukup kuat..hhu..


pastu dah nak balik.. xda apa lagi boleh buatkan..huhu..boating pun xda..nak boating.. nanti datg lagi..
ne gambar2 kat sana..

tempat main futsal..

dormitory

bangunan utama (register, tempat makan,bilik2x)

tempat main paintball..



banyak lagi..tapi malas dah nak upload..huhu.. yang penting kami dah kikis kenangan kat sana..dan kami dah bawa sesuatu dari sana..KENANGAN dan..

tak nampakkn.. kecik sangat..kami bawa dia balik.. namanya DAMAI.. free je..hehe..

Klah..samapai sini ja post kali ne.. nanti sy post tempat lain plak kalo ada keinginan untuk menaip..
Lewat dah..Selamat bercuti..Assalamualaikum..(^^,)...































Saturday, 13 October 2012

Don't Forget [Baek Ji Young]

video


English Translation...:)

We had loved each other,
But we're separating now,
Although we're under the same sky at different places,
Please do not forget me

When the cold wind brushes against my fingertips,
I am able to hear the sound of your laughs,
I cry again because I'm lonely,
Because I miss your two eyes which reflected me,
The words I wasn't able to say,
Because my lips had frozen

We had loved each other,
But we're separating now,
Although we're under the same sky at different places,
Please do not forget me

The words I wasn't able to say,
Because the tears covered my mouth

We had loved each other,
But we're separating now,
Although we're under the same sky at different places,
Please do not forget me

Do you know who
the person who had to let you go,
As they clutched their heart?

That person is me,
Please love that person

We had loved each other,
But we're separating now,
Although we're under the same sky at different places,
Please do not forget me



--

The lyrics in Korean are much more beautiful because:
1. my translation skills are deteriorating
2. they're quite poetic in terms of structure
Although we're under the same sky at different places,
Please do come back one day...


Lama sudah x share apa2...tup2x share lagu korea plak..hehe.. jiwang sekejap..enjoy!!!


Thursday, 30 August 2012

BUNGA??

Sekadar sebuah pandangan.

Apabila memilih bunga jangan terus memilih yang mekar sahaja.. bunga mekar yang jadi rebutan orang.. bunga mekar yang sukar untuk dicapai.. bunga mekar yang mahal harganya..kelak tidak tergapai...

Mengapa tidak memilih kuntuman.. yang bisa disirami..yang bisa dijaga.. awalnya tiada yang menyedari..namun setelah mekar nanti menjadi rebutan..dan kau jadi insan bertuah kerana memiliki bunga yang telah kau jaga sehingga cantik dan segar..




Tuesday, 3 July 2012

Adikku..

Assalamualaikum.w.b.t

Saya malam nie nak kongsi keharuan hati..hmm..  khamis lepas baru dapat berita yang kurang menyenangkan..  Adik..adik.. didiagnosis menghidap sakit jantung berlubang..huh.. hampir gugur jantung ne.. semua family pun terkejut sebab dia nampak sihat orangnya.. langsung xda tanda2 sakit skit pun..
 nak dijadikan cerita.. adik atau yang aku panggil apeng ada bisul kat kepala.. bawalah check kat doktor... hmm... tiba2 doktor tu boleh marah plak kat mama..  dia marah sebab,mak biarkan adik tak diubati sampai hari tu..laa.. manalah kita taukan.. memanglah jantung apeng lain macam kencangnya bila berdegup.. dah balik2 suruh mak tanya ngan doktor tiap kali dia demam.. tapi xda satu pun doktor yang dapat kesan.. sehinggalah hari tu.. sebab apeng tu lahir di hospital.. doktor gak yang sambut..tapi doktor diam2 ja.. kata doktor swasta tu memang dah berlubang sejak baby.. hmm.. habis tu??.. x taulah nak salahkan siapa.. mungkin sudah takdir tuhan.. dugaan.. sebagai manusia harus menerima kenyataan.. punyalah aku bergegar time baca mesej yang dorang dah ada kat hospital.. tapi tulah dia nampak ok ja.. tapi lepas dari hari tu..langsung x dapt kawal emosi.. asal tengok apeng mengalir air mata.. hmm.. macamalah badannya yang sekecil itu dapat menanggung penyakit tu..sedih sangat2 bila fikir2kan balik..selama ni aku jahat ngan dia..besalah kan buli2 adik..hehe.. tapi xtau plak kesudahannya cam ne.. doktor kata dah bengkak.. aku risau sangat.. kakak2 lain balik2 telefon tanya macamana dia.. yang paling menyayat hati..bila ja aku ternangis..dia boleh2 dgn selamba kata ' ala, x payahlah bersedih, aku kan ok'. tau2 ja..hmm.. lepas hari rabu yang lepas kitaorang dah belikan dia basikal baru..tup2 dia x dibenarkan ikut sukan apa sekalipun.. tapi kitaorang bagi gak dia main.. kesian baru satu hari main.. xkan nak simpan kat stor..tp kitaorang pantaulah.. surh dia rehat banyak.. sedih2.. x dapat digambarkan..dialah adik satu2 adik sekandung aku.. aku x tahan sangat.. bila lagi dia berlatih untuk sukaneka kat skola dia nanti.. hmm.. dia langsung x fhm.. kenapa kalau berlubang x bole bersenam ija..itulah soalan yang sentiasa aku x dapt jawab dan buat air mata aku mengalir.. aku cuma risau dia kena bedah atau jalani keyhole( lubang kecil ditebuk pada badan dan dimasukkan tiub untuk tampal) ka..takut.. dia kecil ja.. hmm.. berat pun 15 kilo.. tulah selama ni dia x kisah sangat kalau kena marah, bila kena marah bergetar, lambat besar.. rupa2nya itulah tanda dia memiliki sesuatu yang kami tidak ketahui.. dari artikel yang baca.. hampir 70% bayi malaysia lahir dengan lubang pada jantung tapi akan tertutup degan sendirinya.. tapi adikku antara mereka yang tidak bertuah.. mungkin itulah yang doktor fikirkan waktu apeng lahir.. tapi aku kesal kenpa mereka tak terus beritahu dan pantau.. sebab dari lahir lagi mak daa tanya kenpa jantung dia laju sangat macam orang baru berlari.. tapi dorang kata normal ja.. hmm.. peristiwa ne mengajar aku.. semua orang termasuk yang pakar sekalipun..hanyalah manusia biasa yang akan membuat ksilapan sekali-sekala..maksudnya di dunia ni memang xda org perfect.. dan yang sihat tu boleh ditarik balik kesihatannya.. nasihat aku buatlah check up kalau ada rasa yang x kena.. macm kawan mak.. dah 23 tahun baru dapat kena kesan penyakit sama cam ni..  Adik cepat sembuh ya.. Buat pembaca harap dapat doakan  kesembuhan adik saya.. Hanya Allah yang dapat membalas budi kalian..

comelkan.. semoga cepat sembuh..^^,

Friday, 15 June 2012

Zaman Keanakan telah berlalu,Zaman Kedewasaan bakal menjengah..

Assalamualaikum.W.b.t

Kalau dilihat dalam dunia ini, manusia banyak perbezaan.. ada putih, ada hitam, ada di jalan lurus, ada di jalan bengkang-bengkok..ada comel, ada matang...
 Tapi walau siapapun 'DIA'(manusia) itu di dunia ini..samada majistret atau lawyer.. penyanyi atau pelakon..mahupun guru atau pelajar.. Mereka pernah dan akan melepaskan zaman keanakan...tapi manusia sering tersilap dalam berfikir..Sewaktu masih anak-anak, kita semua fikir secara mudah.. kalau hendak makan disuapkan, kalau hendak ke sekolah dsiapkan, kalau tidak tahu diajarkan..mahu buku,dibelikan..mahu duit diberikan..kesimpulannya, semua, ada orang yang bantu.. tidak perlu fikir apa..

CONTOHNYA..-TENTANG CITA-CITA-
Fikiran waktu anak-anak..
'Saya rasa saya nak jadi doktor'.

Fikiran bila dewasa..
'Nak jadi doktor?..macamana ya..bolehkah ni.. berapa gajinya nanti ya.. macmna caranya.. penatkah ya.. mesti sibuk..ada masakah.. saya mampu belajarkah..hmm..

fikiran manusia semakin menjadi rumit..dan memikirkan sesuatu terlalu dalam meskipun hal yang remeh sekalipun diambil peduli dan menjadi berat..

CONTOHNYA...-TENTANG BILA DAPAT HADIAH-
Fikiran waktu anak-anak..
'wow, terima kasih'.

Fikiran bila dewasa..
erm,tapi ne siapa bagi, sebab apa ya.. mahal tak.. apa dalam ne..

Semakin aku membesar aku semakin mengerti ertinya hidup..nampaknya hidup bukan semudah yang kita sangka..tapi bagaimana pun kita cuba menjadi matang dan berfikir jauh saat kita masih kanak-kanak,kita masih tidak mampu mengaplikasikannya dalam kehidupan dan situasi sebenar tetap samar kerana kita belum melaluinya.. lalu banyak yang menganggap hidup ini terlalu mudah untuk dilalui.. dan tidak mahu belajar 'MENYUSAHKAN DIRI SENDIRI'..hakikatnya..perkara inilah yang paling penting perlu berlaku dalam hidup kita.. kita perlu bagaimana rasanya 'SUSAH'..kalau difikir2kan..ramai yang berjaya adalah dari kalangan yang semmangnya sudah SUSAH sejak kecil..itulah mereka berjaya, kerana ada pendorong yang kuat..mereka sudah tahu bagaimana nasib apabila tidak belajar..mereka sudah tahu apa akan berlaku jika mereka malas.. mereka takut memiliki nasib yang sama.. tapi lain bagi mereka yang SENANG sejak kecil..mereka menganggap..mereka akan mendapat semua yang mereka mahu.. mereka rasa mereka akan mewarisi kekayaan keluarga..akan mewarisi kehidupan yang bahagia..tapi tanggapan tu salah sebenarnya.. Kerana setiap orang yang hidup di dunia punya nasib aliran hidup yang berbeza.. cuba fikir kalau semua manusia menjadi doktor..siapa pesakit.. kalau semua menjadi polis siapa jadi penjenayah..kalau semua menjadi guru siapa jadi pensyarah.. kalau semua pengawas siapa pelajar biasa..


Jadi nukilan ini hanyalah satu perkongsian dari aku yang masih cetek pasal dunia..tapi yang pasti aku sudah melaluinya..ingat bagi mereka yang masih muda..mungkin lebih muda dari aku..

HIDUP YANG KAMU LIHAT SEKARANG BUKAN DUNIA SEBENAR,
IA ADALAH ZON SELAMAT UNTUK KAMU BERFIKIR
 DIMANA KAMU MENYANGKA IANYA SATU PENYIKSAAN.
SEBENARNYA IA KUNCI ALAM KEDEWASAAN..
LALUI DENGAN BAIK MAKA BAIKLAH MASA DEPAN..
LALUI IA DENGAN SELAMBA MUNGKIN KAMU BAKAL TERMENGAH2..
JADI HARGAILAH HIDUP DENGAN MENGHARGAI SETIAP DETIK YANG BERLALU..
DAN JANGAN HINA HIDUP ATAU LALUAN ORANG LAIN..
SEBAB MASA DEPAN KAMU JUGA TIDAK JELAS..INGAT

KARMA ITU WUJUD!!!!!!


Sekadar sebuah perkongsian dari insan yang serba kekurangan.. ingat hidup cuma sekali so kita enjoy!! tapi kalau belum bergaji dan bekerja.. remaja cuma sekali so kita belajar!!..haha..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...